18. Rajd Warszawski Polskiego Fiata

  • Tablica z XVIII Rajdu Warszawskiego załogi: Błażej Krupa / Piotr Mystkowski

    Tablica z XVIII Rajdu Warszawskiego załogi: Błażej Krupa / Piotr Mystkowski

  • Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP. Czasem wręczano nam puchary metodą “ jak leci” i zawodnicy nie mieli czasu na sprawdzanie na podium, czy to na pewno ich nagroda. Czasem wymienialiśmy puchary już poza podium. Zwycięzcami rajdu międzynarodowego byli Francuzi na Porsche: Bernard Beguin i Jean-Jacques Lenne, nam z Piotrem Mystkowskim przypadło zwycięstwo w Mistrzostwach Polski i stąd pewnie ta nagroda u mnie.

    Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasyfikacji generalnej RSMP. Czasem wręczano nam puchary metodą “ jak leci” i zawodnicy nie mieli czasu na sprawdzanie na podium, czy to na pewno ich nagroda. Czasem wymienialiśmy puchary już poza podium. Zwycięzcami rajdu międzynarodowego byli Francuzi na Porsche: Bernard Beguin i Jean-Jacques Lenne, nam z Piotrem Mystkowskim przypadło zwycięstwo w Mistrzostwach Polski i stąd pewnie ta nagroda u mnie.

  • Przywieszka z pucharu za III-cie miejsce w klasyfikacji generalnej RSME

    Przywieszka z pucharu za III-cie miejsce w klasyfikacji generalnej RSME

  • Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasie 9 grupy II-giej

    Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasie 9 grupy II-giej

  • Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasyfikacji zespołów fabrycznych

    Przywieszka z pucharu za I-sze miejsce w klasyfikacji zespołów fabrycznych

  • Plakietka z XVIII Rajdu Warszawskiego

    Plakietka z XVIII Rajdu Warszawskiego

  • 4-10.pdf

    Lista startowa, źródło: www.ewrc-results.com

  • 002-1.pdf

    Wyniki, źródło: www.scr.civ.pl

  • 1-12.pdf

    XVIII Rajd Warszawski, źródło: Przegląd Sportowy, autor: Jerzy Jankiewicz

  • 2-14.pdf

    ZNAKOMITA OBSADA RAJDU WARSZAWSKIEGO POLSKIEGO FIATA, źródło: Moto Przegląd, pod redakcją Jerzego Jankiewicza

  • 3-7.pdf

    Czołowi kierowcy Europy w XVIII Rajdzie Warszawskim

  • 6-11.pdf

    Francuz Beguin najszybszy w Rajdzie Warszawskim, autor: Andrzej Kostyra

  • 8-8.pdf

    BERNARD BEGUIN NAJSZYBSZY W RAJDZIE WARSZAWSKIM - BŁAŻEJ KRUPA NAJLEPSZY WŚRÓD PLAKÓW, źródło: Sport

  • 7-6.pdf

    JAK W RAJDZIE MONTE CARLO, źródło: Przegląd Sportowy, autor: Jerzy Jankiewicz

  • 9-9.pdf

    Per ZANINI notte fonda, źródło: 6 giorniSPRINT

  • 10-21.pdf

    BERNARD BEGUIN NA PORSCHE 911 NAJSZYBSZY W XVIII RAJDZIE WARSZAWSKIM POLSKIEGO FIATA, źródło: Przegląd Sportowy, autor: Jerzy Jankiewicz

  • 11-20.pdf

    Francuz Beguin triumfatorem Rajdu Warszawskiego - B. Krupa na trzecim miejscu

  • 12-23.pdf

    Ryzyko większe od współczynnika, rozmawiała: K. Kaźmierczak

  • 13-15.pdf

    REWANŻ, źródło: Motor, autor: Stanisław Szelichowski

  • 14-13.pdf

    THE STRONGLY CONTESTED WARSAW RALLY (Mocno kwestionowany rajd w Warszawie), źródło: POST EAGLE - NEW JERSEY 09.24.1980

  • 15-16.pdf

    Jak w październiku, źródło: Sztandar Młodych, autor: Andrzej Martynkin

  • 16-6.pdf

    ZANINI, CON BEGUIN EN SU PUNTO DE MIRA, źródło: Automovilismo

  • 17-8.pdf

    Rajd Warszawski

  • 18-10.pdf

    18 Rajd Warszawski Polskiego Fiata. W rajdzie tym wystartowało aż 7 Renault Alpine, w tym 6 z Polski. Auto udowodniło, że jest bardzo solidne, nadające się do sportu, bowiem cała szóstka dojechała do mety, w dodatku wygraliśmy klasyfikację zespołów fabrycznych! ( i to na rajdzie Polskiego Fiata). Nagrodą był wielki puchar kryształowy , który odebrałem na rozdaniu nagród i który postanowiłem zawieźć do działu sportu w fabryce Renault (bo im się należał). Znałem jednak nasze socjalistyczne realia i to, że mogę mieć problem na polskiej i NRD-owskiej granicy. Na wszelki wypadek organizator – Automobilklub Warszawski wystawił mi takie ,,Zaświadczenie”. Dzisiejsza młodzież, przyzwyczajona już do przekraczania europejskich granic bez jakiejkolwiek kontroli, raczej tego nie zrozumie. Wtedy prywatny wywóz kryształów był teoretycznie zabroniony, bo na ,,zachodzie” można było go sprzedać parokrotnie drożej niż kosztował u nas, oczywiście jeśli ktoś miał kanał zbytu. A ten puchar był wyjątkowo duży i kosztował pół miesięcznej przeciętnej pensji. Puchar bez przeszkód dojechał do Paryża, został przekazany w dziale Sportu i rzeczywiście wzbudzał podziw wszystkich odwiedzających to miejsce.

  • 19_.pdf

    RAJD WARSZAWSKI W SILNEJ OBSADZIE, źródło: BISS - BIULETYN INFORMACYJNY SPORTU SAMOCHODOWEGO FSO / Sierpień-Październik 1980

Script logo   StudioStrona.pl