29. Rajd Polski cz.1


  • Mój Fiat 124 Sport Coupe miał silnik o pojemności 1438 cm3 z gaźnikiem i moc aż 90KM. Napęd na tylne koła. Siedzenia bez zagłówków, oczywiście auto bez pałąków bezpieczeństwa. Ponieważ była to wersja sprowadzona ze Szwecji, auto wyposażone było w 3-punktowe pasy przednich siedzeń firmy Klippan. Luksus w porównaniu z naszymi produktami w tych czasach. Całe rajdowe wyposażenie, to opływowe lusterko wsteczne, które zamontowałem na przednim błotniku w tak niefortunnym miejscu, że widać w nim było tylko słupek przedniej szyby i dwutonowe fanfary pod maską. Wspornik na reflektory i płytę pod silnik specjalnie na MRS dorobiłem w warsztacie mojego Ojca.

    Mój Fiat 124 Sport Coupe miał silnik o pojemności 1438 cm3 z gaźnikiem i moc aż 90KM. Napęd na tylne koła. Siedzenia bez zagłówków, oczywiście auto bez pałąków bezpieczeństwa. Ponieważ była to wersja sprowadzona ze Szwecji, auto wyposażone było w 3-punktowe pasy przednich siedzeń firmy Klippan. Luksus w porównaniu z naszymi produktami w tych czasach. Całe rajdowe wyposażenie, to opływowe lusterko wsteczne, które zamontowałem na przednim błotniku w tak niefortunnym miejscu, że widać w nim było tylko słupek przedniej szyby i dwutonowe fanfary pod maską. Wspornik na reflektory i płytę pod silnik specjalnie na MRS dorobiłem w warsztacie mojego Ojca.

  • O.S. Żegocina - Młynne

    O.S. Żegocina - Młynne

  • Serwis na trasie drugiego dnia rajdu, na stacji CPN w Wiśle. Oczywiście serwisujemy się sami, tak jak podczas całego raju. Wtedy prawie wszyscy jeździliśmy we własnych - cywilnych - ciuchach. W tle widać obiekt westchnień każdego zawodnika rajdowego na wschód od Łaby - Renault 8 Gordini.

    Serwis na trasie drugiego dnia rajdu, na stacji CPN w Wiśle. Oczywiście serwisujemy się sami, tak jak podczas całego raju. Wtedy prawie wszyscy jeździliśmy we własnych - cywilnych - ciuchach. W tle widać obiekt westchnień każdego zawodnika rajdowego na wschód od Łaby - Renault 8 Gordini.

  • Mojego Fiata tankuje na stacji CPN w Wiśle Wiesław Mrówczyński, mój pilot w tym rajdzie. Wiesław zmarł 11.08.2018 r. w Warszawie

    Mojego Fiata tankuje na stacji CPN w Wiśle Wiesław Mrówczyński, mój pilot w tym rajdzie. Wiesław zmarł 11.08.2018 r. w Warszawie

  • Z nr 89 rakieta tamtych czasów BMW 2002 TI Strykiera przed wyścigiem na Czyżynach. Krzysztof zakończył ten rajd na drzewie odcinka Kudowa - Radków

    Z nr 89 rakieta tamtych czasów BMW 2002 TI Strykiera przed wyścigiem na Czyżynach. Krzysztof zakończył ten rajd na drzewie odcinka Kudowa - Radków

  • Foto: Rospondek Wł. Prawa autorskie zastrzeżone. Ten koleś w czapce, to ja. Sprawdzanie ciśnienia w oponach przed wyścigiem na lotnisku Czyżyny między Krakowem, a Nową Hutą. Dobrze widoczny bieżnik opon Dunlop SP 57, na których przejechałem cały rajd. Komplet tych opon (4 sztuki o rozmiarze 165SRx13) to był wkład mojego pilota w tej imprezie - Wiesława Mrówczyńskiego - w pokrycie kosztów związanych ze startem. Problem zakupu opon, szczególnie nowego wynalazku - opon radialnych - to był odwieczny problem w całym obozie socjalistycznym, aż do upadku muru. Zwracam jeszcze uwagę na elegancką pompkę. Pompka oraz dwie łyżki i zapasowe dętki, to było obowiązkowe wyposażenie każdego auta rajdowego w tych czasach. Nie wspomnę o samej umiejętności posługiwania się tymi narzędziami. Który z zawodników dzisiaj podejmie się przemontowania chociaż jednego koła przy pomocy łyżek?

    Foto: Rospondek Wł. Prawa autorskie zastrzeżone. Ten koleś w czapce, to ja. Sprawdzanie ciśnienia w oponach przed wyścigiem na lotnisku Czyżyny między Krakowem, a Nową Hutą. Dobrze widoczny bieżnik opon Dunlop SP 57, na których przejechałem cały rajd. Komplet tych opon (4 sztuki o rozmiarze 165SRx13) to był wkład mojego pilota w tej imprezie - Wiesława Mrówczyńskiego - w pokrycie kosztów związanych ze startem. Problem zakupu opon, szczególnie nowego wynalazku - opon radialnych - to był odwieczny problem w całym obozie socjalistycznym, aż do upadku muru. Zwracam jeszcze uwagę na elegancką pompkę. Pompka oraz dwie łyżki i zapasowe dętki, to było obowiązkowe wyposażenie każdego auta rajdowego w tych czasach. Nie wspomnę o samej umiejętności posługiwania się tymi narzędziami. Który z zawodników dzisiaj podejmie się przemontowania chociaż jednego koła przy pomocy łyżek?

  • Ten przystojny brunet z lewej, to mój ówczesny największy konkurent (startował wtedy na Alfa Romeo 1600) - Ryszard Żyszkowski. Nie przeszkodziło to w tym, że miesiąc później pojechałem z Ryszardem jako pilot na swój pierwszy rajd zagraniczny - Cordatic - na Węgry. Los sprawił, że zakończyliśmy starty w tym samym 1992 roku. On po tragicznym wypadku Mariana Bublewicza, któremu wtedy pilotował. Ja dokończyłem sezon startując w wyścigach górskich.

    Ten przystojny brunet z lewej, to mój ówczesny największy konkurent (startował wtedy na Alfa Romeo 1600) - Ryszard Żyszkowski. Nie przeszkodziło to w tym, że miesiąc później pojechałem z Ryszardem jako pilot na swój pierwszy rajd zagraniczny - Cordatic - na Węgry. Los sprawił, że zakończyliśmy starty w tym samym 1992 roku. On po tragicznym wypadku Mariana Bublewicza, któremu wtedy pilotował. Ja dokończyłem sezon startując w wyścigach górskich.

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Z lewej Fiat 125p załogi Janusz Wojtyna - Bronisław Czekała

    Z lewej Fiat 125p załogi Janusz Wojtyna - Bronisław Czekała

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Wyścig na lotnisku w Czyżynach. Renault 8 Gordini. Za kierownicą Ryszard Nowicki w swojej wtedy życiowej formie.

    Wyścig na lotnisku w Czyżynach. Renault 8 Gordini. Za kierownicą Ryszard Nowicki w swojej wtedy życiowej formie.

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Pokazuję na mecie urwany lewy przedni amortyzator. Ponad połowę rajdu jechaliśmy tylko z trzema amortyzatorami. Po rajdzie została przyspawana nowa szpilka i ta sama część służyła dalej w aucie.

    Pokazuję na mecie urwany lewy przedni amortyzator. Ponad połowę rajdu jechaliśmy tylko z trzema amortyzatorami. Po rajdzie została przyspawana nowa szpilka i ta sama część służyła dalej w aucie.

  • Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Jerzy Plutter / Prawa autorskie zastrzeżone

  • Autorem wszystkich poniższych zdjęć jest Tomasz Sucharda / prawa autorskie zastrzeżone

    Autorem wszystkich poniższych zdjęć jest Tomasz Sucharda / prawa autorskie zastrzeżone

  • Z nr 63 Błażej Krupa

    Z nr 63 Błażej Krupa

  • Moi konkurenci - Fordy Escorty w dojeździe do wyścigu

    Moi konkurenci - Fordy Escorty w dojeździe do wyścigu

  • Kwiat polskiego dziennikarstwa - z lewej Boguś Koperski z aparatem Jerzy Plutter - niestety obydwaj już nie żyją.

    Kwiat polskiego dziennikarstwa - z lewej Boguś Koperski z aparatem Jerzy Plutter - niestety obydwaj już nie żyją.

  • Wjazd na metę, w tle hotel Cracovia

    Wjazd na metę, w tle hotel Cracovia

  • Od lewej Błażej Krupa, Wiesław Mrówczyński, Marek Varisella

    Od lewej Błażej Krupa, Wiesław Mrówczyński, Marek Varisella

  • Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

    Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

  • Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

    Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

  • Fabryczna Syrena 104 załogi Mucha / Dziadura lub Domański / Bogusławski

    Fabryczna Syrena 104 załogi Mucha / Dziadura lub Domański / Bogusławski

  • Honda 600 Jasińskich - zalęli 29 miejsce w generalce

    Honda 600 Jasińskich - zalęli 29 miejsce w generalce

  • Na mecie w Krakowie. Widać zabezpieczony przed wypadnięciem taśmami lewy reflektor

    Na mecie w Krakowie. Widać zabezpieczony przed wypadnięciem taśmami lewy reflektor

Script logo   StudioStrona.pl