Zdjęcia - inne 1964

 

 

Rajd Polski 1964

Numer startowy:

163 - Volvo P544 - Tom Trana – Gunnar Thermaenius. Trana (1937-1991)Zwycięzcy RAC Rally w 1963 i 1964 roku. Pilot zginął w wypadku w 1965 roku,

95 - Alfa Romeo Gulia – Giuseppe Ossela –Giuseppe Berselli. Na pierwszym planie tyłem stoi Wiesław Mrówczynski

46 – Wartburg - Jerzy Miniewski – Marian Repeta

78 – Alfa Romeo Gulia – Silvano Stefani – Luciano Lombardini

85 – Alfa Romeo Gulia – Arnaldo Cavallari – Sergia Lepizer

100 – Lancia Ada Pace – Diana Bulfoni

48 – Fiat Abarth – Ludwik Postawa – Mieczysław  Sochacki

102 – Volvo PV544 – Franciszek Postawka – Józef Zoll

98 – Volvo Amazon – Henryk Ruciński – Adam Smorawiński

18 – Saab 96 – Pat Moss-Carlsson – Elisabeth Nystrom. Pat Moss młodsza siostra Sir Stirlinga Mossa – kierowcy F-1.

20 – Saab 96 Eric Carlsson – Gunnar Palm. Carlsson (1929-2015)  „Eric po taket” po szwedzku „Eric na dachu” ukończył MRS w 1964 roku na drugim miejscu między innymi dzięki nieznanemu motocykliście, który podzielił się z nim swoją benzyną z baku. Bywał w Polsce w latach 2010, 2012, 2014 na zaproszenie Fundacji Rodziny Rozenblat z Mosiny koło Poznania.

26 – Syrena 103 – Jerzy Jesz – Józef Zawisz

25 – Zastawa – Ryszard Nowicki – Czesław Wodnicki

117 – Wołga – Pawkas Szatas – Witaltas Laużeckas. Na pierwszym planie Wiesław Mrówczynski i Stanisław Dalka

118 – Triumph TR – Stefan Munchberg – Wiesław Mrówczyński

119 – Wołga – Siergiej Teniszew – Anatolij Dmitriewskij

120 – Mercedes 220S – Ksawery Frank – Zbigniew Łagutko

121 – Mercedes 220S - Andrzej Jaroszewicz – Marian Zatoń

105 – Volvo 122S Amazon – Johan Hallenborg – Jan Virgin

66 – Austi Mini Cooper – Jeno Bokefy – Josef Keresztesi

58 - Skoda Spartak – Jiri Srnsky – Zdenek Prochazka

86 – Alfa Romeo Gulia – Krzysztof Komornicki – Stanisław Stolarski

107 – Lancia – Florenzo Genta – Pietro Motta

59 – VW 1200 – Stanisław Dalka – Jan Pach

61- Skoda Spartak – Jiri Skalicky – Jaroslav Gustr

5 – BMW 700 – Jerzy Dobrzański – Longin Bielak

8 – Steyer Puch – Sobiesław i Ewa Zasadowie

107 Lancia – Pianta (Kubalonka)

 

MRS 1964 zaliczany do Mistrzostw Europy (dziewiąta z czternastu eliminacja) miał długość 1090 + 2367 km, razem 3457 km do przejechania w 56 godzin co daje przęcietną całego rajdu 64,2 km/godz. 68 załóg (na 85 ogółem) wystartowało z Warszawy, a ukończyło rajd 26.

Klasyfikacja Generalna ME:

1.      Zasada / Zasada

2.      Eric Carlsson / Gunnar Palm

3.      Pat Moss-Carlsson / Elizabeth Nystrom

Klasyfikacja  generalna   (MistrzostwPolski)

1.  Sobiesław Zasada / Ewa Zasada (AP.Krakowski) - Steyr  Puch  650 TR.   376 pkt.
2.  Franciszek Postawka / Józef Zoll (AP.Warszawski) - Volvo  PV 550.  1877 pkt.       
3.  Adam Wędrychowski / Marek Varisella (AP.Warszawski) - Renault  Dauphine.  2146 pkt.
4.  Kazimierz Osiński / Mieczysław Sochacki (AP.Krakowski) – Fiat 600 D.  2190 pkt.  
5. Andrzej Jaroszewicz / Marian Zatoń (AP.Warszawski) – Mercedes Benz 220.  4698 pkt.
6. Zenon Leszczuk / Jan Soczek (AP. Krakowski) – Škoda Octavia TS.  6348 pkt.
7. Ksawery Frank / Zbigniew Łagutko (AP. Warszawski) – Mercedes Benz 220.  6493 pkt.
8. Stefan Dobrzyński / Zygmunt Wiśniewski (AP.Warszawski)  – Wartburg 1000.  7160 pkt.
9. Alfons Tobolski / Jerzy Sypniewski (AP. Bydgoski) – Wartburg 1000.  7596 pkt.
10. Jan Wolski / Jerzy Pacanowski (AP. Warszawski)  – Trabant 600.  7761 pkt.

Wystartowało 30 załóg, ukończyło 10.

 

Wyciąg z regulaminu:

„za powstałe podczas trwania zawodów uszkodzenia załoga otrzyma następujące punkty karne:

- za uszkodzenie błotników na długości równej lub większej od 30 cm lub o głębokości równej lub większej od 1 cm – za każde uszkodzenie 10 pkt,

-za uszkodzenie bocznych ścian nadwozia lub drzwi (wymiary jak w pkt 1) – za każde uszkodzenie 10 pkt

- za zgniecenie dachu lub inne uszkodzenia dachu spowodowane przewróceniem samochodu 30 pkt.”

 

 Autorem poniższych zdjęć jest Tomasz Sucharda / Prawa autorskie zastrzeżone

Rajd Polski 1964

 

Script logo   StudioStrona.pl