Zdjęcia - inne 1964
Rajd Polski 1964
Numer startowy:
163 - Volvo P544 - Tom Trana – Gunnar Thermaenius. Trana (1937-1991)Zwycięzcy RAC Rally w 1963 i 1964 roku. Pilot zginął w wypadku w 1965 roku,
95 - Alfa Romeo Gulia – Giuseppe Ossela –Giuseppe Berselli. Na pierwszym planie tyłem stoi Wiesław Mrówczynski
46 – Wartburg - Jerzy Miniewski – Marian Repeta
78 – Alfa Romeo Gulia – Silvano Stefani – Luciano Lombardini
85 – Alfa Romeo Gulia – Arnaldo Cavallari – Sergia Lepizer
100 – Lancia Ada Pace – Diana Bulfoni
48 – Fiat Abarth – Ludwik Postawa – Mieczysław Sochacki
102 – Volvo PV544 – Franciszek Postawka – Józef Zoll
98 – Volvo Amazon – Henryk Ruciński – Adam Smorawiński
18 – Saab 96 – Pat Moss-Carlsson – Elisabeth Nystrom. Pat Moss młodsza siostra Sir Stirlinga Mossa – kierowcy F-1.
20 – Saab 96 Eric Carlsson – Gunnar Palm. Carlsson (1929-2015) „Eric po taket” po szwedzku „Eric na dachu” ukończył MRS w 1964 roku na drugim miejscu między innymi dzięki nieznanemu motocykliście, który podzielił się z nim swoją benzyną z baku. Bywał w Polsce w latach 2010, 2012, 2014 na zaproszenie Fundacji Rodziny Rozenblat z Mosiny koło Poznania.
26 – Syrena 103 – Jerzy Jesz – Józef Zawisz
25 – Zastawa – Ryszard Nowicki – Czesław Wodnicki
117 – Wołga – Pawkas Szatas – Witaltas Laużeckas. Na pierwszym planie Wiesław Mrówczynski i Stanisław Dalka
118 – Triumph TR – Stefan Munchberg – Wiesław Mrówczyński
119 – Wołga – Siergiej Teniszew – Anatolij Dmitriewskij
120 – Mercedes 220S – Ksawery Frank – Zbigniew Łagutko
121 – Mercedes 220S - Andrzej Jaroszewicz – Marian Zatoń
105 – Volvo 122S Amazon – Johan Hallenborg – Jan Virgin
66 – Austi Mini Cooper – Jeno Bokefy – Josef Keresztesi
58 - Skoda Spartak – Jiri Srnsky – Zdenek Prochazka
86 – Alfa Romeo Gulia – Krzysztof Komornicki – Stanisław Stolarski
107 – Lancia – Florenzo Genta – Pietro Motta
59 – VW 1200 – Stanisław Dalka – Jan Pach
61- Skoda Spartak – Jiri Skalicky – Jaroslav Gustr
5 – BMW 700 – Jerzy Dobrzański – Longin Bielak
8 – Steyer Puch – Sobiesław i Ewa Zasadowie
107 Lancia – Pianta (Kubalonka)
MRS 1964 zaliczany do Mistrzostw Europy (dziewiąta z czternastu eliminacja) miał długość 1090 + 2367 km, razem 3457 km do przejechania w 56 godzin co daje przęcietną całego rajdu 64,2 km/godz. 68 załóg (na 85 ogółem) wystartowało z Warszawy, a ukończyło rajd 26.
Klasyfikacja Generalna ME:
1. Zasada / Zasada
2. Eric Carlsson / Gunnar Palm
3. Pat Moss-Carlsson / Elizabeth Nystrom
Klasyfikacja generalna (MistrzostwPolski)
1. Sobiesław Zasada / Ewa Zasada (AP.Krakowski) - Steyr Puch 650 TR. 376 pkt.
2. Franciszek Postawka / Józef Zoll (AP.Warszawski) - Volvo PV 550. 1877 pkt.
3. Adam Wędrychowski / Marek Varisella (AP.Warszawski) - Renault Dauphine. 2146 pkt.
4. Kazimierz Osiński / Mieczysław Sochacki (AP.Krakowski) – Fiat 600 D. 2190 pkt.
5. Andrzej Jaroszewicz / Marian Zatoń (AP.Warszawski) – Mercedes Benz 220. 4698 pkt.
6. Zenon Leszczuk / Jan Soczek (AP. Krakowski) – Škoda Octavia TS. 6348 pkt.
7. Ksawery Frank / Zbigniew Łagutko (AP. Warszawski) – Mercedes Benz 220. 6493 pkt.
8. Stefan Dobrzyński / Zygmunt Wiśniewski (AP.Warszawski) – Wartburg 1000. 7160 pkt.
9. Alfons Tobolski / Jerzy Sypniewski (AP. Bydgoski) – Wartburg 1000. 7596 pkt.
10. Jan Wolski / Jerzy Pacanowski (AP. Warszawski) – Trabant 600. 7761 pkt.
Wystartowało 30 załóg, ukończyło 10.
Wyciąg z regulaminu:
„za powstałe podczas trwania zawodów uszkodzenia załoga otrzyma następujące punkty karne:
- za uszkodzenie błotników na długości równej lub większej od 30 cm lub o głębokości równej lub większej od 1 cm – za każde uszkodzenie 10 pkt,
-za uszkodzenie bocznych ścian nadwozia lub drzwi (wymiary jak w pkt 1) – za każde uszkodzenie 10 pkt
- za zgniecenie dachu lub inne uszkodzenia dachu spowodowane przewróceniem samochodu 30 pkt.”
Autorem poniższych zdjęć jest Tomasz Sucharda / Prawa autorskie zastrzeżone
Rajd Polski 1964