Wyniki Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1989
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski 1989
<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>
Górskie Samochodowe
Mistrzostwa Polski 1989
13-14.05.1989 Jelenia Góra - 1 eliminacja GSMP
Trasa: Kowary-Przełęcz Okraj
1. | Jurgen Stiebritz | (DDR) | MT 77 | (kl. E1) | 11:56,82 | |
2. | (1.*) | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | 1. m. w kl. CJ3 | 11:58,94 |
3. | (2.*) | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX | 2. m. w kl. CJ3 | 12:02,00 |
4. | (3.*) | Tomasz Jeromin | Automobilklub Radomski | MTX 1-06 | 1. m. w kl. E1 | 12:13,54 |
5. | Volkmar Stockmann | (DDR) | MT 77 | (kl. E1) | 12:18,01 | |
6. | (4.*) | Piotr Kozłowiecki | Automobilklub Karkonoski | Suzuki Swift GTi | 1. m. w kl. A2 | 12:38,75 |
Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco | 2. m. w kl. CJ2 | |||
Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 1. m. w kl. CJ1 | |||
* - miejsca w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski | ||||||
Odpadli m. in.: | ||||||
Marian Czapka | Automobilkub Śląski | Promot | kl. E1 |
(wypadek) |
10-11.06.1989 Bieszczadzki Wyścig Górski - 2 eliminacja GSMP
Trasa: Załuż - Tyrawa Wołoska
1. | Adolf Fesarek | (CS) | Avia | (kl. E1) | |
2. | (1.*) | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 | 1. m. w kl. CJ3 |
3. | (2.*) | Tomasz Sikora | Automobilklub Kielecki | Promot | 1. m. w kl. E1 |
4. | (3.*) | Błażej Krupa | OKS Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | 2. m. w kl. CJ3 |
5. | (4.*) | Edward Kinderman | Lancia Delta HF Integrale | 3. m. w kl. CJ3 | |
Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 1. m. w kl. CJ1 | ||
Grzegorz Cieślak | 5. m. w kl. CJ1 | ||||
* - miejsca w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski |
22-23.07.1989 Nowy Sącz - 3 eliminacja GSMP
Klasa CJ3: | |||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 |
Klasa CJ2: | |||
1. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco |
Klasa CJ1: | |||
1. | Piotr Polak | Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p |
Klasa A2: | |||
1. | Andrzej Szyjkowski | Automobilklub Gorzowski | Polonez 1600 |
Klasa A1: | |||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p |
Klasa N2: | |||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | Suzuki Swift GTi |
Klasa N1: | |||
1. | Jan Rutkowski | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
26-27.08.1989 Góra Św. Anny - 4 eliminacja GSMP
Pogoda: mokro
1. | Adolf Fesarek | (CS) Automobilklub Opolski | (kl. E1) | 4:02,46 | ||
2. | Josef Rut | (CS) CSR Praha | (kl. E1) | 4:17,28 | ||
3. | (1.*) | Andrzej Fontański | Automobilklub Częstochowski | 1. m. w kl. E1 | 4:18,90 | |
4. | (2.*) | Tomasz Sikora | Automobilklub Kielecki | 2. m. w kl. E1 | 4:18,97 | |
5. | (3.*) | Stanislav Morovich | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Lola T 410 | 3. m. w kl. E1 | 4:20,03 |
6. | Jurgen Stiebritz | (DDR) ADMV Potsdam | (kl. E1) | 4:21,37 | ||
7. | (4.*) | Błażej Krupa | Stomil Olsztyn | Renault 21 Turbo | 1. m. w kl. CJ3 | 4:30,45 |
8. | (5.*) | Piotr Kozłowiecki | Automobilklub Karkonoski | Suzuki Swift GTi | 1. m. w kl. A2 |
4:35,24 |
9. | (6.*) | Adam Nowak | Automobilklub Sudecki | Lancia Delta Integrale | 2. m. w kl. CJ3 | 4:41,51 |
10. | (7.*) | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | Suzuki Swift GTi | 1. m. w kl. N2 |
4:41,64 |
11. | (8.*) | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco | 1. m. w kl. CJ2 | 4:45,79 |
12. | (9.*) | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | Peugeot 205 | 2. m. w kl. N2 | 4:46,46 |
13. | (10.*) | Krzysztof Mieszczański | Automobilklub Kaliski | 4. m. w kl. E1 | 4:48:38 | |
14. | (11.*) | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 1. m. w kl. CJ1 | 4:48,88 |
15. | (12.*) | Jarosław Koziczak | Automobilklub Wielkopolski | Renault 5 Alpine | 3. m. w kl. CJ3 | 4:50,07 |
16. | (13.*) | Zygmunt Stanek | AP Warszawa | Renault 5 | 2. m. w kl. CJ2 | 4:50:74 |
17. | (14.*) | Andrzej Szyjkowski | Automobilklub Gorzowski | Polonez 1600 | 2. m. w kl. A2 | 4:54,02 |
18. | (15.*) | Jerzy Fontański | Automobilklub Częstochowski | 5. m. w kl. E1 | 4:54,23 | |
19. | (16.*) | Piotr Polak | Automobilklub Beskidzki | Polski Fiat 126p | 2. m. w kl. CJ1 | 4:59,17 |
20. | (17.*) | Krzysztof Gawlik | Automobilklub Przemyski | FSO 1600 | 3. m. w kl. A2 | 5:01,04 |
21. | (18.*) | Jerzy Marcinek | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 125p | 4. m. w kl. A2 | 5:01,57 |
22. | (19.*) | Dariusz Kinderman | Automobilklub Śląski | EK 85 | 4. m. w kl. CJ3 | 5:03,98 |
23. | (20.*) | Leszek Grynhoff | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p | 3. m. w kl. CJ1 | 5:04,07 |
24. | Ralf Gerl | (DDR) ADMV Potsdam | Łada | (kl. A2) | 5:07,13 | |
25. | Hartmunt Kopp | (DDR) ADMV Potsdam | Trabant | (kl. A1) | 5:10,83 | |
26. | (21.*) | Andrzej Stachurski | Automobilklub Lubelski | Polski Fiat 126p | 4. m. w kl. CJ1 | 5:13,22 |
27. | (22.*) | Jarosław Strzelecki | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 126p | 1. m. w kl. A1 | 5:18,22 |
28. | (23.*) | Tomasz Dąbrowski | AP Warszawa | Polski Fiat 126p | 2. m. w kl. A1 | 5:18,77 |
29. | (24.*) | Stanisław Bazan | Automobilklub Rzeszowski | Łada | 5. m. w kl. A2 | 5:18,96 |
30. | (25.*) | Marek Zawadzki | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 3. m. w kl. A1 | 5:20,26 |
31. | (26.*) | Grzegorz Tyras | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 4. m. w kl. A1 | 5:22,60 |
32. | Wolfgang Krohse | (DDR) ADMV Potsdam | Trabant 601 | (kl. A1) | 5:24,49 | |
33. | (27.*) | Stanisław Domaradzki | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 5. m. w kl. A1 | 5:24,77 |
34. | (28.*) | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 6. m. w kl. A1 | 5:24,82 |
35. | Klaus Kopp | (DDR) ADMV Potsdam | Trabant | (kl. A1) | 5:26,32 | |
36. | (29.*) | Piotr Szczawiński | Automobilklub Cieszyński | Polski Fiat 125p | 3. m. w kl. CJ2 | 5:27,91 |
37. | (30.*) | Jan Biegoń | Stomil Dębica | Polski Fiat 126p | 7. m. w kl. A1 | 5:30,94 |
38. | (31.*) | Andrzej Kopczyński | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 8. m. w kl. A1 | 5:31,40 |
39. | (32.*) | Włodzimierz Cierliński | Automobilklub Dolnośląski | Polski Fiat 126p | 9. m. w kl. A1 | 5:32,85 |
40. | (33.*) | Tadeusz Suchoń | Autoklub Rzemieślnik Warszawa | Polski Fiat 126p | 10. m. w kl. A1 | 5:33,69 |
41. | (34.*) | Piotr Kaźmierczak | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p | 11. m. w kl. A1 | 5:40,15 |
42. | (35.*) | Piotr Kobylakiewicz | Automobilklub Krośnieński | Polski Fiat 126p | 12. m. w kl. A1 | 5:44,32 |
43. | (36.*) | Grzegorz Kuchejda | Automobilklub Śląski | Polski Fiat 126p | 13. m. w kl. A1 | 5:46,84 |
44. | (37.*) | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 1. m. w kl. N1 | 5:47,61 |
45. | (38.*) | Jan Rutkowski | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p | 2. m. w kl. N1 | 5:53,78 |
* - miejsca w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski |
||||||
Odpadli m. in.: |
||||||
Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 | kl. CJ3 | (wypadek) | ||
Najszybszy podjazd: Fesarek - 1:58,7 (106,382 km/h) |
14-15.10.1989 Bystrzyca Kłodzka - 5 i 6 eliminacja GSMP
Trasa: Poręba - Wielka Droga
5 eliminacja GSMP: | |||
Klasa CJ3: | |||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 |
Klasa CJ2: | |||
1. |
Witold Nowaczkiewicz | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX |
2. |
Xawery Mielcarek | ||
Klasa CJ1: | |||
1. | Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | |
Klasa A2: | |||
1. | Piotr Kozłowiecki | Automobilklub Karkonoski | |
Klasa A1: | |||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N2: | |||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N1: | |||
1. | Zdzisław Brymora | Automobilklub Częstochowski | |
6 eliminacja GSMP: | |||
Klasa CJ3: | |||
1. | Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3 |
Klasa CJ2: | |||
1. | Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | |
2. | ? | ||
3. | Witold Nowaczkiewicz | Automobilklub Wielkopolski | Honda CRX |
Klasa CJ1: | |||
1. | Leszek Grynhoff | Automobilklub Wielkopolski | |
Klasa A2: | |||
1. | Andrzej Szyjkowski | Automobilklub Gorzowski | |
Klasa A1: | |||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N2: | |||
1. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N1: | |||
1. | Zbigniew Brymora | Automobilklub Częstochowski |
Klasyfikacje Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 1989
Klasa CJ3: | |||
1. |
Wojciech Smorawiński | Automobilklub Wielkopolski | BMW M3; Honda CRX |
Klasa CJ2: | |||
1. |
Andrzej Mielcarek | Automobilklub Wielkopolski | Volkswagen Scirocco |
Klasa CJ1: | |||
1. |
Zbigniew Szwagierczak | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p |
2. |
Leszek Grynhoff | Automobilklub Wielkopolski | Polski Fiat 126p |
Klasa A2: | |||
1. |
Piotr Kozłowiecki | Automobilklub Karkonoski | Suzuki Swift GTi |
Klasa A1: | |||
1. | Rafał Podolski | Automobilklub Krakowski | Polski Fiat 126p |
2. | Tomasz Dąbrowski | AP Warszawa | Polski Fiat 126p |
3. | Jarosław Strzelecki | Automobilklub Opolski | Polski Fiat 126p |
Klasa N2: | |||
1. | Jan Kościuszko | Automobilklub Krakowski | Suzuki Swift GTi |
2. | Piotr Cekiera | Automobilklub Krakowski | Peugeot 205 |
3. | Tadeusz Betlej | Automobilklub Krakowski | |
Klasa N1: | |||
1. | Zbigniew Brymora | Automobilklub Częstochowski | Polski Fiat 126p |
2. | Artur Czyż | Automobilklub Częstochowski | |
Klasyfikacja zespołowa: | |||
1. | Automobilklub Wielkopolski | ||
2. | Automobilklub Krakowski | ||
3. | Automobilklub Częstochowski | ||
W zestawieniu uwzględniono tylko zdobywców tytułów mistrzów i wicemistrzów Polski. |
Podział samochodów na grupy według regulaminów FIA:
- Grupa E - Samochody wyścigowe formuły wolnej i formuł narodowych (w GSMP Formuła Mondial i Formuła Easter).
- Grupa C - Samochody sportowe napędzane silnikami pochodzącymi z pojazdów homologowanych w gr. A lub B o zakrytych, dwudrzwiowych nadwoziach.
- Grupa B - Samochody GT wyprodukowane w ilości co najmniej 200 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Dopuszczalne takie same przeróbki jak dla wozów grupy A.
- Grupa A - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy z dużą ilością możliwych przeróbek polepszających osiągi pojazdu.
- Grupa N - Samochody turystyczne wyprodukowane w ilości co najmniej 5000 egzemplarzy w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Prawie całkowity zakaz przeróbek mających na celu poprawienie osiągów samochodu.
Samochody startujące w GSMP podzielone były na klasy:
- klasa E1 (Formuła Mondial - samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1600 cm3 i Formuła Easter - samochody wyścigowe z silnikami samochodów produkowanych w krajach socjalistycznych do 1300 cm3)
- klasa CJ3 - powyżej 1600 cm3
- klasa CJ2 - do 1600 cm3
- klasa CJ1 - do 850 cm3
- klasa A2 - do 1600 cm3
- klasa A1 - do 850 cm3
- klasa N2 - do 1600 cm3
- klasa N1 - do 850 cm3
Źródła:
- Sport 1989
- Materiały: Agnieszka Adamczyk
<< GSMP 1988] [Strona główna] [Wyścigi górskie] [GSMP 1990 >>