Rajd Wiesbaden


  • Trening na typowym odcinku szutrowym wypożyczonym Oplem Rekordem. Dla mnie był to szok, ze można tak szybko jechać po szutrze, jak robił to Krzysztof.

    Trening na typowym odcinku szutrowym wypożyczonym Oplem Rekordem. Dla mnie był to szok, ze można tak szybko jechać po szutrze, jak robił to Krzysztof.

  • Trening przed rajdem. Przy aucie stoi Ryszard Nowicki.

    Trening przed rajdem. Przy aucie stoi Ryszard Nowicki.

  • Rynek w Klatovy. Dojechały auta rajdowe. Koło hotelu „Biała róża” (to najbardziej popularna nazwa hotelu w Czechosłowacji) były wmurowane dwie tablice. Jedna w podziękowaniu US Army za wyzwolenie spod hitlerowskiej okupacji 5 maja 1945 roku i druga z podziękowaniem Armii Radzieckiej za wyzwolenie 8 maja 1945. Ciekawe, czy obie są jeszcze dzisiaj na rynku ?

    Rynek w Klatovy. Dojechały auta rajdowe. Koło hotelu „Biała róża” (to najbardziej popularna nazwa hotelu w Czechosłowacji) były wmurowane dwie tablice. Jedna w podziękowaniu US Army za wyzwolenie spod hitlerowskiej okupacji 5 maja 1945 roku i druga z podziękowaniem Armii Radzieckiej za wyzwolenie 8 maja 1945. Ciekawe, czy obie są jeszcze dzisiaj na rynku ?

  • Meta rajdu, auta przed wjazdem na teren kasyna.

    Meta rajdu, auta przed wjazdem na teren kasyna.

  • Komornicki w drodze na start w RFN liczy nasze grosiki. W 1970 roku nie było jeszcze kont „A”, z których można było wywozić dewizy za granicę. Musiały nam wystarczyć na wszystko diety otrzymane z PZMot. W przypadku jakiejkolwiek awarii można było tylko siąść i płakać.

    Komornicki w drodze na start w RFN liczy nasze grosiki. W 1970 roku nie było jeszcze kont „A”, z których można było wywozić dewizy za granicę. Musiały nam wystarczyć na wszystko diety otrzymane z PZMot. W przypadku jakiejkolwiek awarii można było tylko siąść i płakać.

  • W drodze na rajd. Na zdjęciu widać słynny w naszym rajdowym światku Motel Stop w Pradze. Właśnie przyprowadziłem Alpinę z Warszawy, oczywiście na kołach. Krzysztof dokładnie ja ogląda.

    W drodze na rajd. Na zdjęciu widać słynny w naszym rajdowym światku Motel Stop w Pradze. Właśnie przyprowadziłem Alpinę z Warszawy, oczywiście na kołach. Krzysztof dokładnie ja ogląda.

  • Na mecie. Wygląda na to, że BMW z numerem 151 zgubiło gdzieś tylną szybę.

    Na mecie. Wygląda na to, że BMW z numerem 151 zgubiło gdzieś tylną szybę.

  • Serwis. Od lewej: Aleksander Sobański, mechanik firmy Renault, przy drugim reflektorze Stefan Fernik, Krzysztof Komornicki.

    Serwis. Od lewej: Aleksander Sobański, mechanik firmy Renault, przy drugim reflektorze Stefan Fernik, Krzysztof Komornicki.

  • Z lewej strony widoczny przód Renault Alpine 1600 S austriackiej załogi: Walter Roser / Roman Loibnegger oraz fabryczny serwis z Francji w Renault 16

    Z lewej strony widoczny przód Renault Alpine 1600 S austriackiej załogi: Walter Roser / Roman Loibnegger oraz fabryczny serwis z Francji w Renault 16

  • Postój na autostradzie w RFN w drodze na metę.

    Postój na autostradzie w RFN w drodze na metę.

  • Na mecie w Wiesbaden słynna aktorka niemiecka wręczała każdemu zawodnikowi kwiaty.  Widać panującą modę lat 70-tych – kapelusik a’la Erich Honecker jakiegoś organizatora. My oczywiście jechaliśmy w cywilnych ciuchach. Na zakończenie rajdu odbyło się rozdanie nagród i bankiet w najsłynniejszym niemieckim kasynie. Mimo, że do 1970 roku byłem za granicą, na tzw. Zachodzie parę razy, ale to co zobaczyłem wtedy, przerosło moje wyobrażenia. Około 500 zawodników, organizatorzy, oficjele i wszystko przygotowane z wielkim przepychem. Takiej ilości jedzenia, owoców, słodyczy, napojów, wcześniej w jednym miejscu nie widziałem i do dzisiaj to wspominam.

    Na mecie w Wiesbaden słynna aktorka niemiecka wręczała każdemu zawodnikowi kwiaty. Widać panującą modę lat 70-tych – kapelusik a’la Erich Honecker jakiegoś organizatora. My oczywiście jechaliśmy w cywilnych ciuchach. Na zakończenie rajdu odbyło się rozdanie nagród i bankiet w najsłynniejszym niemieckim kasynie. Mimo, że do 1970 roku byłem za granicą, na tzw. Zachodzie parę razy, ale to co zobaczyłem wtedy, przerosło moje wyobrażenia. Około 500 zawodników, organizatorzy, oficjele i wszystko przygotowane z wielkim przepychem. Takiej ilości jedzenia, owoców, słodyczy, napojów, wcześniej w jednym miejscu nie widziałem i do dzisiaj to wspominam.

  • Na mecie w Wiesbaden słynna aktorka niemiecka wręczała każdemu zawodnikowi kwiaty.  Widać panującą modę lat 70-tych – kapelusik a’la Erich Honecker jakiegoś organizatora. My oczywiście jechaliśmy w cywilnych ciuchach. Na zakończenie rajdu odbyło się rozdanie nagród i bankiet w najsłynniejszym niemieckim kasynie. Mimo, że do 1970 roku byłem za granicą, na tzw. Zachodzie parę razy, ale to co zobaczyłem wtedy, przerosło moje wyobrażenia. Około 500 zawodników, organizatorzy, oficjele i wszystko przygotowane z wielkim przepychem. Takiej ilości jedzenia, owoców, słodyczy, napojów, wcześniej w jednym miejscu nie widziałem i do dzisiaj to wspominam.

    Na mecie w Wiesbaden słynna aktorka niemiecka wręczała każdemu zawodnikowi kwiaty. Widać panującą modę lat 70-tych – kapelusik a’la Erich Honecker jakiegoś organizatora. My oczywiście jechaliśmy w cywilnych ciuchach. Na zakończenie rajdu odbyło się rozdanie nagród i bankiet w najsłynniejszym niemieckim kasynie. Mimo, że do 1970 roku byłem za granicą, na tzw. Zachodzie parę razy, ale to co zobaczyłem wtedy, przerosło moje wyobrażenia. Około 500 zawodników, organizatorzy, oficjele i wszystko przygotowane z wielkim przepychem. Takiej ilości jedzenia, owoców, słodyczy, napojów, wcześniej w jednym miejscu nie widziałem i do dzisiaj to wspominam.

  • Serwis podczas końcowych odcinków rajdu. Mechanik z fabrycznego serwisu poprawia światła. Z prawej w głębi nasz „kierownik ekipy PZMot” – Aleksander Sobański i Krzysztof Komornicki. Hrabia Sobański – „Olek” jak do niego mówili koledzy, przemiły człowiek. sam startował w rajdach w latach 50-tych i 60-tych, a chyba ostatni raz w 1975 roku w Rajdzie Monte Carlo –chevronnów – czyli byłych uczestników tej imprezy, którzy ukończyli 50 lat.

    Serwis podczas końcowych odcinków rajdu. Mechanik z fabrycznego serwisu poprawia światła. Z prawej w głębi nasz „kierownik ekipy PZMot” – Aleksander Sobański i Krzysztof Komornicki. Hrabia Sobański – „Olek” jak do niego mówili koledzy, przemiły człowiek. sam startował w rajdach w latach 50-tych i 60-tych, a chyba ostatni raz w 1975 roku w Rajdzie Monte Carlo –chevronnów – czyli byłych uczestników tej imprezy, którzy ukończyli 50 lat.

  • Po rajdzie, już w Warszawie, chyba przy serwisie Renault na ul. Bema 69. Na zdjęciu widać nasze zdobyczne puchary w tym rajdzie

    Po rajdzie, już w Warszawie, chyba przy serwisie Renault na ul. Bema 69. Na zdjęciu widać nasze zdobyczne puchary w tym rajdzie

  • Rajdówka Anno Domini 2008

    Rajdówka Anno Domini 2008

  • Rynek w Klatovy w niedzielne popołudnie

    Rynek w Klatovy w niedzielne popołudnie

  • Przepiekny, stary budynek władz miasta Klatovy z tablicami

    Przepiekny, stary budynek władz miasta Klatovy z tablicami

  • Ten sam kościół Jezuitów, który widać na zdjęciu z 1970 roku

    Ten sam kościół Jezuitów, który widać na zdjęciu z 1970 roku

  • Ten sam kościół Jezuitów, który widać na zdjęciiu z 1970 roku

    Ten sam kościół Jezuitów, który widać na zdjęciiu z 1970 roku

  • A na rynku knajpki, sklepy, kolorowo...

    A na rynku knajpki, sklepy, kolorowo...

  • W tym budynku był Hotel Bila Róże, gdzie nocowali zawodnicy rajdowi, jeśli dostali pokój i gdzie bylo biuro rajdu...

    W tym budynku był Hotel Bila Róże, gdzie nocowali zawodnicy rajdowi, jeśli dostali pokój i gdzie bylo biuro rajdu...

  • Oryginalna, pierwsza tablica  z podziekowaniem za wyzwolenie armii amerykańskiej 5 maja 1945 roku...

    Oryginalna, pierwsza tablica z podziekowaniem za wyzwolenie armii amerykańskiej 5 maja 1945 roku...

  • ... i druga tablica z podziękowaniem Armii Czerwonej za wyzwolenie 9 maja 1945 roku...

    ... i druga tablica z podziękowaniem Armii Czerwonej za wyzwolenie 9 maja 1945 roku...

  • Przybyła trzecia tablica: 30 lipca 1991 roku ostatni okupanci....

    Przybyła trzecia tablica: 30 lipca 1991 roku ostatni okupanci....

  • Start do rajdu. Tutaj przed hotelem ESSO ustawiony był start do rajdu

    Start do rajdu. Tutaj przed hotelem ESSO ustawiony był start do rajdu

  • Naklejka z rajdu na szybę

    Naklejka z rajdu na szybę

Script logo   StudioStrona.pl